Ako ste vjerni čitalac naših blogova, onda znate da smo prošli put pisali o zaključcima trusta mozgova UIX i UI dizajnera koji su prenijeli svoja iskustva mlađim generacijama. Vođeni mišlju „na greškama se uči“ i copywriteri su organizirali sastanak te mlađim generacijama prenijeli šta su do sada naučili, izučili i kako dam im skrate muke iz struke.
Evo šta su rekli :
NEMA ROMANTIKE – Iako se ponekad čini da je copywriting nalet inspiracije- zalazak sunca, sjećanja i to… U većini slučajeva nije tako. Copywriting se ne piše u naletu inspiracije pa kad dođe -dobrodošla. To je red, rad, disciplina, učenje, istraživanje, eksperiment, praćenje trendova, pisanje, pisanje i samo pisanje. Lijep tekst nije dovoljan, zadatak copywritera je podstaći na akciju. Dakle pišite, istražujte…
KAD? KAKO? KOME? ZAŠTO? – Ako želite biti dobri copywriteri prije nego se latite tastature, ili pera, potražite odgovore na ova pitanja. Copywriteri su književnici, lektori, korektori ali i psiholozi koji vas u dušu poznaju, znaju šta će vas rasplakati a šta razveseliti… Kome se obraćate je bitno, na koji način, kada… sve su faktori koji će vam pomoći da postignete cilj. Dakle, istražujte! (opet ponavljamo!) To što je neko nekad u osnovnoj pisao dobre sastave nije odlika dobrog copywritera.
Najvažnije je upoznati publiku a to možeš uraditi uz hrpu besplatnih alata, što nas dovodi do…
PISANJE JE SJAJNO ALI poželjno je da znaš i neke druge stvari, npr šta se dešava kada tvoj tekst „oživi“ na bespuću svega i svačega zvanom Internet. Poželjno je znanje Google alata, SEO, MailChimp. Budite kreativni, analitični, inovativni i naravno uvijek u trendu sa književnim tokovima (ne, čitanje žute štampe ne spada u to…)
PIŠITE SJAJNO ALI NE DUGO. Pod dugo ne mislimo vremenski, no količinski. Stranice i stranice teksta rezervisane su za epske fantazije, distopije i sci – fi u 5 tomova. Budite jasni, koncizni, sa čistom linijom vodiljom ka cilju. Kreativnost nisu dugačke rečenice sa komplikovanim riječima, nego jasno i orginalno izražavanje. To vam dođe kao kad neko priča šalu, ali nadugo i naširoko…. Kapirate šta hoćemo reći?
I za kraj, savjet je da uvijek i zauvijek izlazite iz okvira, da budete edgy kad treba, šaljivi, ozbiljni, vrckavi, strogi, da baratate riječima sa lakoćom prirodno, i da uvijek istražujete, i najvažnije da se u procesu i zabavite!