…. a nekad i nije do njih.
Ako znate čime se bave UI/UX dizajneri onda ste na pravom postu da im na muku sjednete i još im na greške ukažete. Ako ne znate, onda na muku ne sjedajte, jer posao nije lagan. Prije svega morate znati da je UI/UX dizajner prije svega psiholog i to ne vaš lični nego psiholog tebe, tvoje komšinice, komšiluka, grada, države… Ne, ne mislimo da radi u supportu, nego UI/UX dizajner čita misli kao da vam život na internetu pojednostavi, olakša i to na način da vam se to svidi. Da li je lagano – nije, ali je zabavno. Ukratko, kada otvorite bilo koji web site i kažete „WOW ovo je cool“ ili „WOW ovo sam baš našao iz prve i nisam se patio 2 godine tražeći home button“ – iza toga stoji tim na čelu sa gorespomenutim dizajnerom.
No i oni su ljudi od krvi i mesa, pa im se ponekad potkrade greška u koracima. Ako imate aspiracije da budete dio ovog trusta mozgova, učite od seniora koji su svoje greške priznali, rekli i evo svima stavili u nauk. Evo šta kažu:
PONIJELO NAS, NEMOJTE I VAS – dizajn nam se svidio pa nas je ideja odnijela u neslućene visine a funkcionalnost smo negdje zaboravili na zemlji. Kreativa je dobra, poželjna ali funkcionalnost je važnija inače će se korisnik izgubiti, a kad se jednom vrati, neće se nikad htjeti više ni približiti tamnom vilajetu koji ste stvorili. Dakle, lijepi i funkcionalni.
TRENDY JE, IDEMO NA NAJJAČE.– Nemojte nas pogrešno shvatiti, trebate biti u trendu i pratiti šta je hit i to primjeniti (koliko god nas nostalgija vuče, izgled sa početka 90-tih nije cool) ali trendove prilagodite. Sebi, klijentima, targetnoj publici. Većinu stvari koje vidite na Dribble ili Behance nije (i nikad neće) biti realnost ma koliko lijepo izgledalo, jer prosto nije funkcionalno. To vam je kao moda – razgledate šta vam se svidi, ali kupite ono što najljepše godi vašoj građi.
LIJEPO JESTE – ALI NE RADI SVAKOME. – Učinite da radi svakome, na svim uređajima, u svim rezolucijama, i da bude čitljivo i vidljivo. Inače, opet upadate u tamni vilajet u koji se korisnici ne vraćaju. 2022 je godina!
NELOGIČNA NAVIGACIJA – Sjećate se priče sa početka i traženja home button-a (ili bilo kojeg drugog) dvije godine? Navigacija mora biti kristalno jasna, i uvijek mora da bude u skladu sa očekivanjima posjetioca. Isto vrijedi i za buttone. Imajte na umu ako je nešto logično vama, neće biti svima, tako da ok je igrati se sa dizajnom, čak i poželjno ali ipak da bude u granicama logike. „Izvrnuti“ perspektivu sa puno logike je umijeće i samo najbolji od nas to uspjevaju.
KONTENT JE KRALJ – džungle zvane kreativa! Sadržaj je ono što će natjerati korisnika da se na njemu zadrži. Website bez sadržaja (ili još gore kad se zaboravi na LOREM IPSUM) je no no no! Pažljivo kreiran, upečatljiv sadržaj je savršen dodatak vašem dizajnu. Posavjetujte se sa kolegama iz Copywritinga ili Social media odjela (da se razumijemo ni oni nisu savršeni al o njima u nekom drugom narednom blogu..) i imate win!
TEŠKO SE ČITA JOŠ TEŽE RAZUMIJE – Nerazumljiva slova, nerazumljiv sadržaj, sve bez smisla i logike i na autoputu ste za Katarstrofu krećući se brzinom 100km/h. Fontova je mnogo, odabir je težak, ali se ipak držite zlatnih pravila : optimalna čitljivost je 140% – 180%, limit u redu je 70 – 80 karaktera, veličina fonta je minimalno 16pt, mali fontovi trebaju više razmaka, i UVIJEK ALI UVIJEK koristite JEDAN font.
FORMA, FORMA I SAMO FORMA.- Ne mislimo na fizičku nego na formu dizajna. Kako da ne fulate, koristite se loogičkim čitanjem većine jezika. Većina grešaka je veza između imenovanja i unosa obrasca jer se ne obraća pažnja na razmak i grupisanje elemenata, čime zbunite korisnike.“
Ako vas ovaj tekst nije obeshrabrio da se okušate u ovom zanimanju (a ne bi trebao jer ste spremni da greške ne napravite) otkrićemo vam da je UI/UX dizajniranje, kreativan, zabavan posao sa mnogo elemenata koji će uzburkati vaše kreativne sive ćelije.
Do sljedećeg čitanja, ostanite uz nas, vidjećete šta i kako griješe copywriteri…